RED BARON – YAMAHA motoros üzlet, Pécs, 2008-2010
A városképi, építészeti, minőségi szempontok nem csupán terhet jelentenek egy üzleti beruházó számára, de lehetőséget is. Olyan épületben gondolkodtunk, ami úgy tudja megmutatni önmagát a környezetében, hogy ordít; olyanban, ami nem csak magát tudja megmutatni, de a portékát is, amit árul. Tervezése során csúcsra járattuk a láthatóság és az értékesítés szempontjait. Az eredmény: az üzlet ez első évben a már bevezetett budapesti és győri üzlettel azonos értékesítést produkált, nulla marketing keret mellett.Közben közhelyekkel szálltunk szembe: Az autószalonok többsége hatalmas üvegfalakkal operál, az eredmény azonban kérdéses - egy forgalmas út mellett nincs idő benézni, és meglátni a portékát, mert az ember agya az útszéli óriásplakátokon is mindig csak az első mondatig jut el, a másodikra sosem marad idő. A nagy üvegfalakkal az a baj, hogy az agynak szüksége van az egészet befogni, áttekinteni. és csak utána van módja a belső látványig eljutni. Az is baja, hogy borzasztóan drága, és ha a belső fényviszonyok nem jók, be sem látni, mert csillog, és télen fűteni, nyáron pedig hűteni túl nagy feladat. Hadat üzentünk az elvárásoknak, leszűkítettük az üveget egy sávra, amibe motorokat állítottunk, felülről beengedtünk a térbe fényt, hogy az üvegen át lehessen látni, és felgyorsítottuk az érzékelést. Mindenki tudja Pécsett, hogy hol van ez a bolt, akkor is, ha nem motorozik. A két házzal nyugatra lévő motoros boltról csak az tudja, aki már járt ott.Ez az épület egy olyan telekre épült, amely közel egy szinttel az utca alatt van, mégis látszik. A világelső használt motor forgalmazó japán RED BARON harmadik magyarországi üzlete jó példa tervezői szolgáltatásunk komplexitására is: a telek kiválasztásához nyújtott tanácsadástól, a tervezésen és a kivitelezői versenyeztetésen át, a használatba vételig működtünk közre.